HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Dover Nyelvi Centrum

A Dover Nyelvi Centrum blogja. Foglalkozunk mindennel, ami a nyelvtanítással és a nyelvtanulással kapcsolatos, legyen az óraianyag-ötlet vagy mókás videó.

Friss topikok

Kövess!

Nincs megjeleníthető elem

Feedek

A nyelvtanulás problémái

2010.06.24. 09:00 Storyteller

Nézek egy prezentációt a nyelvtanulás problémáiról, és elindult tőle az agyam. Az itt következők szigorúan a magánvéleményemet közvetítik.

Simonfalvi véleménye az, hogy a lényeg az örömszerzés tanulói ([nyelv]tanulási képesség csoportban, a tanulás szabad és - pl. szülők által - támogatott) és tanári oldalról ([nyelv]tanítási képesség és képzettség csoportnak). Én ezt - a magam tapasztalatával - úgy fogalmaztam meg, hogy a lényeg a motiváció: a tanár legyen motivált a tanításra (úgy gondolom, hogy motiváltság esetén nem gond a képzettség megszerzése, és a képesség gyakorlása sem), a tanuló pedig legyen motivált a tanulásra (ekkor - általános eseteket figyelembe véve - nem lehet gond pl. a szülői támogatás sem). Ez tehát azt jelenti, hogy a (nyelv)tanulás folyamatát kétoldalról kell, hogy megtámassza a motiváció.

De továbbmegyek, mert szeretek egyszerűsíteni. Melyik motiváció hiánya teszi lehetetlenné a nyelvtanulást, mint folyamatot? A tanulóé? Kétségtelenül megnehezíti a dolgunkat, de nem teszi lehetetlenné. Az egész (elsősorban) egy csipetnyi szerencse, tapasztalat, tudás, képesség-képzettség, türelem, és motiváció kérdése a tanár részéről. Ez a lista nem más, mint a tanárral, mint szakemberrel szemben támasztott elvárások összessége.
Állíthatunk-e ilyen elvárásokat a tanulókkal szemben? Nos, minden tanár találkozott már az ideális tanítvánnyal - álmaiban. Ugyanúgy, ahogy teljesen tökéletes tanár nincsen (bár ismerek kollégákat, akik szinte tökéletesen megfelelnek az elvárásoknak), úgy tökéletes tanuló sem. Lényeges különbség azonban, hogy a helyzetet nem a tanulónak, hanem a tanárnak kell megoldania, azon egyszerű oknál fogva, hogy őt képezték ki arra, hogy az ilyen helyzeteket kezelni tudja.

Ezzel természetesen nem azt mondom, hogy a tanulónak semmi dolga nincs egy tanfolyamon: dehogynincs, rengeteget segíthet (magának és a tanárnak is), ha nem tökéletesen érdektelenül és motiválatlanul érkezik a tanfolyamra. De a nyelvtanulás - vagy egyáltalán, a tanulás - felelőssége túlnyomórészt a tanáré.

Feltaláltam a spanyolviaszt.

Nektek mi a legrosszabb, vagy a legjobb tapasztalatotok (nyelv)tanulással, tanítással kapcsolatban?
 

2 komment

Címkék: nyelvtanulás elmélkedés nyelviskola nyelvtanítás dover

A bejegyzés trackback címe:

https://dover.blog.hu/api/trackback/id/tr322105437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mákvirág 2010.06.25. 14:34:25

Rossz: ha kezdô-közép szinten csak angolul beszél a tanár. Megôrülök a barkochbázástól, mert rengeteg idôt veszítek...
Jó: játékos feladatok, amikor lankad a figyelem. Szeretem, ha a csoport közösséggé válik, kiváncsiak vagyunk egymásra, önszántunkból együtt folytatjujk a tanulást szemeszterrôl szemeszterre.

Storyteller 2010.06.25. 14:43:37

Ha jól sejtem, akkor nem tanár vagy. Mit gondolsz a motivációról, szerinted is túlnyomórészt a tanár feladata azt fenntartani?
süti beállítások módosítása